Кал) Pankin Arkadiy Borisovich, doctor of pedagogics, professor of Kalmyk State University, Republic of Kalmykia, Elista, e-mail: connotation@mail.ru Antonov Badma Vladimirovich, master of sciences of Kalmyk State University, Republic of Kalmykia, Elista, e-mail: Antonov.badma.vladimirovich@yandex.ru Панькин Аркадий Борисович, д-р педаг. наук, профессор Калмыцкого государственного университета, Республика Калмыкия, г. Элиста, e-mail: connotation@mail.ru Антонов Бадма Владимирович, магистрант Калмыцкого государственного университета, Республика Калмыкия, г. Элиста, e-mail: Antonov.badma.vladimirovich@yandex.ru ФОРМИРОВАНИЕ ОСНОВ НАУЧНОГО МИРОВОЗЗРЕНИЯ МЛАДШИХ ШКОЛЬНИКОВ В ОБРАЗОВАТЕЛЬНО-ВОСПИТАТЕЛЬНОМ ПРОСТРАНСТВЕ ИНТЕРНЕТА FORMATION OF SCIENTIFIC OUTLOOK BASICS OF JUNIOR PUPILS AT THE EDUCATIONAL AND UPBRINGING SPACE OF THE INTERNET 13.00.01 – Общая педагогика, история педагогики и образования 13.00.01 – General pedagogy, history of pedagogy and education В данной статье авторы рассматривают роль образовательных интернет-ресурсов в формировании научного мировоззрения. <...> Проводится педагогический эксперимент, целью которого становится определение процесса влияния Интернета на развитие познавательной активности, формирования научного мировоззрения младших школьников. <...> Выяснили, что проведенные в экспериментальном классе занятия оказались эффективными, динамика роста развития познавательной активности учащихся выше, чем в контрольном. <...> Образовательные интернет-ресурсы позволяют значительно повысить уровень сформированности основ научного мировоззрения у школьников. <...> This article examines the role of the educational Internet resources in formation of the scientifi c outlook. <...> Interconnection of the scientifi c outlook and cognitive activity is studied. <...> Pedagogical experiment, which is intended to defi ne the Internet infl uence on formation of cognitive activity and formation of the junior pupils’ scientifi c outlook, is carried out. <...> Classes conducted at the experimental group of pupils proved to be eff ective, dynamics of the growth of pupils’ cognitive activity development turned to be higher than of the control group. <...> Educational Internet resources allow increasing <...>